PELAWAT

Rabu, 3 Februari 2016

JELAJAH MELAKA (2)

Assalamualaikum. 


Hang Tuah Pahlawan Melayu Yang Dikenali
Sanggup Berjuang Walaupun Menumpahkan Darah 
Jom Kita Sambung Kembali
Ke Negeri Melaka Bandaraya Bersejarah


Melawat Melaka bermakna melawat Malaysia. Kali ini saya berpeluang merakamkan penjelajahan saya ke bumi Hang Tuah tempat tumpahnya darahku.

Pendekkan cerita Sabtu lepas balik ke Melaka ada sikit urusan kerja. Dari Shah Alam terus ke Jasin Melaka. Jam 8 pagi Ahad selepas hantar Bonda ke Masjid Jasin saya terus ke MYDIN Jasin Bistari mengeteh, pekena roti canai bersama telor masak 2 biji. Tak tau nak kata kalu mamak ni balik India...jawapnyer makan Jemput-Jemput dan Lempenglah kita. Mungkin telah ditakdirkan kedai mamak tempat melayu ngetih.....tanpa Melayu siapalah Mamak.



NGETIH DI MYDIN JASIN, JASIN BISTARI

 

 Pekena Roti Canai + Telor Setengah Masak
Sambil baca BH Ahad

Sambil Ngetih menikmati pemandangan
Gunung Ledang di Sagil Johor yang jelas
kelihatan dari Supermarket Maidin Jasin.



KE BANDAR MELAKA

Selepas ngetih saya terus ke Bandar Melaka.Dalam perjalanan ke Bandar Melaka sempat snap sana sini untuk dikongsikan bersama pembaca.

Bangunan Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB)

Bangunan Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB)

Melaka Mall
Melaka Mall


Kalau Makan Durian Biar Sampai Habis
Klau Tidak Nanti Rugi
Kalau Saya Cerita Lagi Pun Tak Akan Habis
Esok Lusa Nanti Kita Sambung Lagi


Tiada ulasan: