PELAWAT

Khamis, 10 Disember 2015

MALAYSIANA (3) KUCHING SARAWAK

MaLaYsiaNa  (3)
Jelajah 7

26,27,28-11-2015 (3H 2M)



          Kuching SARAWAK , Malaysia Timur


Assalamualaikum, salam sejahtera, salam 1 Malaysia dan salam 1 Dunia. Terimakasih kerana masih bersama saya.


Jika sebelum ini saya bercerita tentang KUCING, kali ini saya benar-benar ke Kuching, Sarawak. Jom ke Sarawak..............

         26.11.2015 -   Bertolak ke Kuching SARAWAK             

Sambutan Hari Peladang,Penternak & Nelayan Kebangsaan 2015
KOTA SAMARAHAN SARAWAK

Kali ini saya ke Sarawak atas jemputan klien saya, Tn. Hj. Mohamad Yahya di atas Penganugerahan Penternak Jaya Peringkat Kebangsaan Tahun 2015 yang akan diterima dari YB Dato' Sri Ahmad Shabery Cheek Menteri Pertanian Industri Asas Tani pada 27.11.15 di atas usaha penternakan yang telah diusahakan di Bakri Muar Johor.Beliau di antara 13 orang pemenang dari seluruh Malaysia. Saya tumpang gembira kerana saya adalah Arkitek yang terlibat di dalam pengurusan projek tersebut.

Bertolak dari KLIA jam 10.15 mlm. dan tiba di Kuching Internasional Airport jam 11.45 mlm. (1jam 30mt perjalanan).

Ini adalah kali ke 5 saya menjejakkan kaki ke Kucing Sarawak atas urusan kerja.

Bumi Kenyalang ini banyak menyimpan rahsia khazanah terutama kaum aslinya yang berbilang bangsa terutama Keturunan Iban yang terkenal dengan pahlawannya yang berani.



   Kedudukkan Malaysia & Sarawak


 (https://www.google.com)

Bersebelahnnya di Utara adalah Sabah dan di Selatannya adalah Indonesia. Saya telahpun ke Sabah (2012) dan saya akan kongsikan pengalaman yang lebih mencabar bersama pembaca di episod akan datang.


Tiket Penerbangan
Check-In bersama rombongan.
Penulis (baju biru) bersama Dr.Norhayanti (putih)
bersama suami dan anaknya.
Rombongan bersiap sedia ke Departure
dari kiri Hafis, Nora, Ijal......nampak
happy...first time ke Sarawak...yiiii..haaa.


     11.45mlm -Tiba di Kuching Internasional Airport     

Airport Kuching kelihatan kosong....mungkin kami adalah pelancong terakhir.
Kuching Kami Datang. Kain rentang Sambutan Hari Peladang menyambut
 kedatangan kami di Lobby Airport


11.45mlm - Tiba di Pullman Hotel Kuching






 Bilik Penginapan - Bilik 1210 Tingkat 12....rekabentuk
hiasan dalaman yang moden dan exklusif.



              27.11.15 - Terima Anugerah Pertanian Kebangsaa       

pagi - di Pullman Hotel Kuching



Siri pemandangan dari Lift Lobby Tingkat 12.
Sungai Sarawak merintangi Bandar Kuching
dapat dilihat dengan jelas

     Breakfast bersama rombongan    
Hafis dan Ijal di hadapan Pullman Hotel
  'Sculpture' serta 'fountain' di hotel
sebagai daya tarikan 
Shopping Komplex - Tingkat Bawah Pullman Hotel



tengahari - ke Pamiran Pertanian di Kota Samarahan

KUDA LAUT yang semakin pupus

KUDA LAUT


malam -Terima Anugerah di Bandar Kuching
Tn.Hj.Mohamad Yahya menerima Anugerah Penternak Jaya
 Peringkat Kebangsaan Tahun 2015  dari
 YB Dato' Sri Ahmad Shabery Cheek Menteri Pertanian Industri Asas Tani
Penulis bersama Tn.Hj.Mohamad Yahya 
beserta Anugerah yang diterima


       28.11.2015 - Hari Perasmian oleh PM Najib     

Ucapan Tahniah dari YAB Dato Najib Tun Razak kepada Tn.Hj.Mohamad Yahya
di atas Anugerah Penternak Jaya 2015 Peringkat Kebangsaan
Saya turut bangga di atas pencapaian klien saya.
Penulis berlatarbelakangkan Pentas Majlis Perasmian
Hari Peladang,Penternak dan Nelayan Peringkat Kebangsaan 2015
di Kota Samarahan Kuching Sarawak 
Perasmian oleh  YAB Dato Najib PM Malaysai
Persembahan Kebudayaan Seni dari Sarawak


Sekitar Pamiran







Hasil kraf tangan penduduk asli Sarawak


            Sayonara Kuching....jumpa lagi           

Bergambar bersama rombongan sebelum meninggalkan Pullman Hotel
Ke Terminal Perlepasan untuk balik ke KLIA
Tiket Penerbangan

Terminal Perlepasan - ruang menunggu




Cenderahati
Cenderahati adalah sebagai tanda ingatan perjalanan kita ke sesuatu destinasi yang di tuju samada ke dalam atau ke luar negara.

Kadangkala ianya tidak perlu dibeli tambahan pula jika kita terlalu sibuk dengan tugas. Walau apapun sekali bentuknya serta harganya yang penting ianya akan menjadi nostalgia bila kita melihatnya.

Jom tengok apa yang saya bawa balik..


Cenderahati percuma (free souvenir)

Majalah 'going places' isu bulan November terbitan
 Malaysia Airlines.Saya tak pernah ketinggalan untuk membawa
 pulang majalah setiap kali menaiki kapalterbang.
Bekas makanan berlogo MAS.
Warna serta rekabentuknya
sungguh menarik...apa lagi masuk beg lerrr.
Bekas minuman plastik berlogo MAS

Tisu berlogo MAS

Beg plastik berlogo MAS



Amacam..?..lepas ni jangan lupa buat collection 'free souvenier' dari mana-mana Airlines yang kita naik.Rasanya dah lebih 20 buah majalah yang berjaya saya collect sepanjang penerbangan yang telah saya naiki....hehehe...inilah kelebihan bila kita 'share' pengalaman.


 Ok pembaca budiman...sampai sini dulu ek...nanti kita jumpa di episod seterusnya di      JELAJAH  8     yang lebih menarik.













Tiada ulasan: