PELAWAT

Isnin, 28 Disember 2015

UAE (2) TRANSIT DI MUSCAT OMAN KE DUBA I- Day 1

Assalamualaikum.                                    Go  GLObaL  2

Pada 29.4.2007 kami kembali semula ke Dubai setelah kerja-kerja merekabentuk Lanskap di Abu Dhabi dan Dubai siap sepenuhnya untuk dibentangkan kepada pihak klien. 

Begitulah perjalanan kami Malaysia-Dubai-Malaysia selang 1, 2 atau 3 bulan sekali. Mujurlah segala perbelanjaan hotel serta penerbangan ditanggung oleh pihak kontraktor. Rasanya hampir 15 kali saya berulang alik Malaysia-Dubai. Asik renew passport ler jawabnyer.

Sebelum itu kami telah mengenakan syarat bahawa kami tidak boleh berada di Dubai terlalu lama kerana faktor cuaca yang terlalu panas (48 d.c.) dan terlalu sejuk (16 d.c.) ianya lebih sejuk dari Eropah kerana cuaca kering. Tambahan pula kami mempunyai komitment di Malaysia. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. 'Sukran Al Jaziran' (tq alots).


Transit Di Seeb Internasional Airport Muscat OMAN


Seed International Airport
(http://www.flightstats.com)

Lokasi Seed International Airport
(http://www.flightstats.com)



Pemandangan di kawasan Departure di 
Seeb International Airport untuk menukar flight ke Dubai

Suasana di dalam Airport (Departure) 


Lepak Di Restoran Sky Di Dalam Airport 

Miniature Perahu Nelayan Tradisional melambangkan suasana di Bandar Lama Muscat.

Suasana Perkampongan Nelayan Tradisional
melambangkan suasana Muscat Oman yang 
terkenal dengan bangunan lamanya yang di kekalkan 
untuk kepentingan pelancongan


Olek kerana kami menaiki Qatar Airways dari Malaysia-Dubai maka kami terpaksa mengikut procedure yang ditetapkan. Hampir 3 jam kami menunggu dan sempat lepak di Sky Restoran di Seed Internasional Airport Muscat Oman.

Berbelanja di Negara Arab ini perlu bijak kerana segala-galanya mahal. Bayangkan Lunch paling rendah RM 35.Itu pun dapat Nasi Paprit dan Teh O Ais. Hahaha....kalu kat Shah Alam dapat berbelanja 3 orang.

...bersambung...



Tiada ulasan: