PELAWAT

Ahad, 10 Januari 2016

SINGAPURA (1.3) HILLVISTA & MI CASA KONDOMINIUM

Assalamualaikum.  

Ronda-Ronda Di HILLVISTA & MI CASA KONDOMINIUM

Sekali lagi sahabat LAr.Hamid menalipon saya memaklumkan setengah jam lagi beliau akan ke tempat saya diturunkan. Nampaknya saya terpaksa panjangkan langkah. Rasanya tak sabar nak melihat hasil kerja beliau di Singapura.

Jom kita tengok hasil kerja beliau. Sebelum itu sempat juga saya snap sana sini sementara menunggu ketibaannya.




Masih lagi di Plaza Singapura. Rekabentuk ceiling di corridor Plaza Singapura.

Sesekali melencong ke jalan bersebelahan






Singapore Art Museum : Ditengah-tengah kemodenan pembangunan
di Bandaraya Singapura ini masih terdapat senibina bangunan lama yang
dikekalkan.


Akhirnya saya sampai ke tempat yang dituju. Oleh kerana masa tidak mengizinkan saya sempat melawat di 2 buah kondominium hasil kerja lanskap syarikat OTLA DESIGN Partnership rekabentuk yang dihasilkan sendiri oleh LAr. Hj.Hamid Sudin (Arkitek Lanskap).

 HILLVISTA KONDOMINIUM

Lokasi HillVista Kondominium
Address: 1 Elizabeth Dr, Singapore 669743
(https://www.google.com)


Rekabentuk : Kombinasi Kayu dan Konkrit




HillVista Kondominium : Di pintu masuk utama (Main Entrance)



 MI CASA KONDOMINIUM


Lokasi Mi Casa Kondominium
Address: 329 Choa Chu Kang Avenue 3, Singapore 689868
(https://www.google.com)


MI CASA KONDOMINIUM : Pintu Masuk Utama.



Sesuai dengan namanya, syarikat OTLA DESIGN Partnership (Office for Tropical Lanscape Architecture) berjaya menghasilkan rekabentuk lanskap yang bersesuaian dengan cuaca panas di Singapura. Rekabentuk yang dihasilkan mempunyai klassnya yang tersendiri. 







Tiada ulasan: